Березівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів знаходиться в комунальній власності Березівської територіальної громади, підпорядкована відділу освіти Житомирської райдержадміністрації, виконує державне замовлення, керуючись Статутом школи та нормативними документами про школу.

Педагогічна діяльність в школі була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальноосвітній навчальний заклад», виконання діючих програм та Державних стандартів, реалізацію планів реформування освіти, підвищення науково – теоретичного та методичного рівня навчально-виховної роботи, розвиток творчої індивідуальності вчителів, впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду та реалізацію проблемної теми «Особистісний розвиток учасників освітнього процесу».

В 2019 - 2020 н.р. в школі навчалося 162 учні. Навчально-виховний процес здійснювало 22 педагоги. З 22 вчителів – предметників 21 мають вищу освіту, 10 - вчителі «вищої категорії», «старших вчителів» – 7, «вчитель-методист» – 1, І категорія – 5, ІІ категорія - 6.

Школа працювала 5 років над проблемною темою «Ефективність інновацій в освіті». За цей час забезпечувалось використання інноваційних технологій в навчанні, всебічний розвиток кожної дитини з врахуванням індивідуальних можливостей відповідно до стандартів загальної середньої освіти, здійснювалася мотивація до навчання, формувалася потреба учнів в саморозвитку та самоосвіті, формувалися ціннісні орієнтації, спрямовані на здоровий спосіб життя, розвивався творчий потенціал та особистісні якості вчителя, працювали над формуванням соціального, комунікативного потенціалу особистості з толерантним ставленням до людей різних національностей та віросповідань.

Відчуваючи вимоги часу, потреби суспільства, сучасної дитини, колектив педагогів Березівської ЗОШ І-ІІІ ступенів перебував у творчому пошуку на шляху створення умов, які б спряли здоров’ю, в яких учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, ураховуючи свої власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти.

Час змінюється, сьогодення потребує підвищення якості освіти – це і стало провідною метою освітньої реформи НУШ. Виклики часу зумовили розроблення Концепції «Нова українська школа» – документ, який проголошує збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально – предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей. Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.

Пріоритетне значення в розбудові нової школи має завдання щодо формування в учнів системи загальнолюдських цінностей – морально-етичних (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей) та соціально-політичних (свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови та культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність). Центральним в освіті є виховання в учнів відповідальності за себе, за добробут нащої країни. «Освічені українці всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до ризику та інновацій – ось хто поведе українську економіку вперед у ХХІ столітті» – Концепція нової української школи. Адже мета НУШ – виховання інноватора і громадянина, який уміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримуватись прав людини. Учитель - це людина, на якій тримається реформа, тому один із принципів НУШ – умотивований учитель, партнерство, у тому числі між школою і батьками.

НУШ – це відповідальна школа, це школа до якої приємно ходити. Наше завдання було і є зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.

Аналіз успішності за 2019-2020 н.р. показав, що 10 учнів закінчили навчання з Похвальними листами, 35 учнів мають достатній рівень навчальних досягнень, 41 учень – середній рівень, 35 учнів – початковий рівень. Двоє учнів закінчили 9 клас з відзнакою (Ковальчук Марія, Сак Владислав). ДПА у 4 та 9 класі не відбулося у зв’язку з пандемією COVID-19. За підсумками районних предметних олімпіад школа виборола 8 призових місць: з німецької мови – 2, з англійської – 1, з географії – 1, з біології – 2, з хімії – 1, з української мови – 1.

Проведено моніторинг рівня якості освіти учнів з української мови та математики в 3, 8 , 10 класах.

Результати моніторингового дослідження навчальних досягнень здобувачів освіти за І семестр:

Математика
Клас Кількість учнів Писало Рівні навчальних досягнень
високий достатній середній початковий
3 16 16 4 7 3 2
8 14 13 3 6 4
10 11 11 1 3 2 5
Українська мова
3 16 15 4 8 3
8 14 12 1 5 4 2
10 11 8 2 4 2

Найкращі результати мають учні 3 класу з української мови і математики, з української мови – учні 10 класу, погані результати навчальних досягнень мають учні з математики у 8 та 10 класах.

На районних предметних олімпіадах немає жодного призового місця з математики, фізики, інформатики та суспільних наук.

Старання у навчанні, особиста зацікавленість у здобутті глибоких знань показали такі учні: Прищепа Є., Сак В., Блідун В., Ковальчук М., Ярошинська В., Назарова А., Палашкевич О., Цимбалюк О., Савчук Є., Ковальчук Є., Поплавська Ю., Вонсович А., Добринчук А., Довгань А., Блідун Д., Павлюк О., Журавльова М., Курівська А., Коряк Р., Забродський Н. Призові місця на олімпіадах отримали: Прищепа Є. (німецька мова, англійська, географія), Блідун В. (українська мова, хімія, біологія), Ковальчук М. (біологія), Сак В. (німецька мова). Блідун В. нагороджена дипломом ІІ ступеня МАН, брала участь у відділенні «Фізика» з теми «Оп-арт як синтез науки та творчості.

Значну кількість відзнак отримали на таких конкурсах: знавців української мови ім. П.Яцика, мовно-літературному конкурсі ім. Т.Г.Шевченка, «Молодь обирає здоров’я».

Сьогодення потребує творчого вчителя, вчителя – дослідника, який прагне до вершин педагогічної майстерності. Тому науково – методична робота потребує нових підходів, у її структурі виявилася вся сукупність умов розвитку особистості педагога і досягнення акмеологічного рівня його професіоналізму. Завдання методичної служби школи моделювати і створювати умови для самореалізації та вдосконалення особистості перш за все педагога і учня, в умовах переходу від традиційних форм організації навчальної діяльності до розвивальних, проблемних. Діяльність методичної служби в школі була спрямована на виконання таких завдань:

– упровадження Державного стандарту в навчально-виховний процес;

– розробка методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

– упровадження інноваційних технологій;

– створення умов для неперервного вдосконалення професійної майстерності, кваліфікації педагогів;

– виявлення впливу індивідуальності педагога на творчий розвиток учня, розробка системи організації стимулювання діяльності педагога та учнів.

Методична робота в школі здійснювалась згідно із законодавчими, нормативно-правовими документами про школу та Положенням про методичну роботу. У річному плані роботи школи планувалася тематика засідань педагогічної ради, методичної ради, наради при директорі, планування здійснювалося на діагностичній основі, проводився моніторинг навчального закладу. З метою чіткої організації роботи з педагогічними кадрами видані накази: «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами», «Про організацію роботи з молодими вчителями». Загальношкільній науково-методичній проблемі підпорядкована робота методичних об’єднань, методичної ради, психолого-педагогічних семінарів, творчих груп, семінарів-консиліумів, круглих столів, тренінгів, педагогічних читань, науково-теоретичних семінарів, предметних тижнів, методичних оперативок, педагогічних виставок тощо, що дало можливість у певні мірі мобілізувати вчителів на вдосконалення навчання та виховання, активізувати їх творчу діяльність. Методична робота з педагогічними кадрами реалізувалася через роботу методичних об’єднань, а саме: вчителів початкових класів, вчителів суспільно-гуманітарного циклу, вчителів природничо – математичного циклу, класних керівників.

На початку року була створена науково-методична рада школи на чолі з директором Савіцьким С.П., до складу також увійшли заступники директорів з навчально-виховної та виховної роботи, голови методичних об’єднань. Протягом навчального року відбувалися засідання науково-методичної ради за темами: «Затвердження плану V етапу реалізації проблемної теми школи», «Аналіз результатів учнів у ЗНО», «Про підсумки І та ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад. Реалізація завдань з обдарованими дітьми», «Обговорення та захист методичних напрацювань вчителів, що атестувалися. Педагогічні знахідки та проблеми». Проводилися засідання методичних об’єднань, де обговорювалися питання: організації та проведення контрольних зрізів знань, семінарів, педагогічних читань, відкритих уроків, круглих столів, участь у педвиставці «Сучасна освіта Житомирщини», стан самоосвіти педпрацівників. У результаті роботи над проблемною темою накопичено позитивний досвід, що допомагає перебудувати педагогічний процес відповідно до вимог базового компоненту. Учителями гуманітарного циклу розроблено систему самостійних робіт з кожної теми. Учителі математики і фізики удосконалили контроль знань за допомогою системи короткочасних самостійних робіт, домашніх завдань. Педагоги більше часу стали приділяти творчій самоосвітній роботі.

Чітка система відкритих уроків, зумовила прискорення, послідовне впровадження в практику ІКТ та досягнень психолого – педагогічої науки. Уроки вчителів: Забродської А.С., Захарової Т.А., Жеребчук М.В., Божок В.А., Фисюк Н.К., Заброцької Н.Б., Подвисоцької І.В., Сак Ю.А., Меєр В.М., Дем’янчук А.А. Цікаво пройшли показові уроки з української мови у 7 класі (Жеребчук М.В.), з української літератури у 9 класі (Захарова Т.А.), з німецької мови у 8 класі (Заброцька Н.Б.), з англійської мови у 6 класі (Нагачевська А.М.), із зарубіжної літератури у 8 класі (Фисюк Н.К.). Відбулися районні семінари вчителів фізики та мистецтва. Вчитель Подвисоцька І.В. представила показовий урок з фізики у 9 класі. Дем’янчук А.А. провів майстер – клас для вчителів музики.

Працюючи над творчими проблемами, вчителі використовують різні інноваційні технології, форми та методи навчання (інтерактивні технології, ІКТ, групові та парні форми роботи, інтегровані уроки, модульні системи, мультимедійні технології, клоуз -тести, уроки-екскурсії, уроки-подорожі, тести та ін.) Найбільш ефективними шляхами формування предметних та ключових компетентностей є метод проектів, практичні семінари, ігрові технології, дослідницька та наукова діяльність, знання методики викладання предмета, мотивація навчання, використання традиційних та новітніх методів і прийомів, впровадження передового педагогічного досвіду.

Учителі школи брали у районному етапі педагогічної виставки «Сучасна освіта Житомирщини - 2020»: дипломом І ступеня нагороджена Захарова Т.А. за навчально-методичний посібник «Інтерпретація художніх образів у новелі Коцюбинського « Intermezzo», дипломом ІІ ступеня нагороджена Подвисоцька І.В. за посібник «Кейс-метод як спосіб зацікавити учнів на уроках фізики».

Цікаво пройшли предметні тижні: української мови та літератури, німецької мови, зарубіжної літератури, фізики, історії та правознавства, знань безпеки життєдіяльності.

Учителі брали участь у роботі методичних об’єднань, у засіданнях педагогічної ради, виступали з теоретичними повідомленнями та ділилися досвідом роботи, проводили предметні тижні, відкриті уроки, психолого-педагогічні семінари, семінари-практикуми, а саме: науково – теоретична конференція: «Створення умов для формування національно – свідомої особистості»; круглі столи: «Моральний розвиток особистості учня й підготовка до самореалізації у житті», «Роль учителя у формуванні психологічно-безпечного середовища», «Захист методичних напрацювань вчителів, що атестувалися»; семінари: «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів в НУШ», «Реформа НУШ в системі освіти України», «Розвиток читацької компетентності учнів початкової школи», «Про забезпечення функціювання української мови як державної. Нова редакція українського правопису»; методичні наради: «Моніторинг навчальних досягнень учнів. Виконання навчальних програм за І семестр», «Вектор наступності дошкільної і початкової освіти, основної та старшої школи», «Упровадження здоров’язбережувальних технологій у практику роботи». Підвищення освітнього рівня педагогів значною мірою сприяє проведенню у встановленому порядку атестації вчителів. Методичну майстерність та творчу ініціативу підтверджено Захаровій Т.А. – кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та звання «вчитель-методист». Присвоєно кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» - Подвисоцькій І.В., «спеціаліст першої категорії» - Дем’янчуку А.А., «спеціаліст другої категорії» - Меєр В.М.

Відповідно графіка курсову перепідготовку при ЖОІППО пройшли слідуючі вчителі: Жеребчук М.В., Заброцька Н.Б., Березовський І.М., Веселовська В.В., Захарова Т.А., Меєр В.М., Забродська А.С., Іщук А.В., Іщук С.В., Дем’янчук А.А., Подвисоцька І.В., Савіцький С.П., Фисюк Н.К., Божок В.А.

У вчителів виникали труднощі з таких форм роботи: групова робота, організація самостійної роботи учнів, усне та ділове мовлення, ситуативне та діалогічне мовлення, лабораторні роботи, комп’ютеризоване навчання, робота з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

Для підвищення фахової педагогічної майстерності вчителям потрібно: самовдосконалення, консультації більш досвідчених колег, методичне забезпечення практичного змісту, удосконалення знань ІКТ, матеріально-технічне забезпечення, фахові газети, журнали, практичні семінари, курси, участь у майстер-класах, у різних конкурсах.

Разом з тим потребує принципового вирішення питання успішності учнів основної та старшої школи, питання сумліннішого ставлення класних керівників до своїх обов’язків, про більш глибоке вивчення особистості школяра.

Наявність половини учнів 5-11 класів із початковим та середнім рівнем навчальних досягнень за підсумками року свідчить про недосконалу роботу класних керівників із виховання в учнів потреби відповідальності за результати навчальної діяльності.

Окремі вчителі користуються традиційними методиками, не дотримуються індивідуального та диференційованого підходу, недостатньо цілеспрямовано проводиться робота з підвищення рівня та якості знань, не приділяється належна увага домашнім завданням. Молоді вчителі епізодично працюють над підвищенням свого науково-теоретичного рівня й методичної майстерності.

Основними завданнями методичної роботи на наступний навчальний рік вважати: використання інноваційних технологій в процесі реалізації проблемної теми, підвищення ефективної роботи школи через особистісно-орієнтовану систему навчання і виховання, створити в школі на засадах особистісно-розвивального підходу систему освітнього процесу, орієнтованого на соціалізацію учнів з урахуванням та розвитком потенційних можливостей кожної особистості, формування глибоких і міцних знань учнів, покращення роботи ШМО та позакласної роботи з предметів, роботи класних керівників, організація роботи з батьками, створення портфоліо вчителями, удосконалення структури і форми роботи з обдарованими дітьми, діагностування педпрацівників, забезпечити економічні та соціальні гарантії професійної самореалізації педагогічних працівників, забезпечити умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, забезпечення умов для індивідуального розвитку дітей, досягнення ними рівня навченості з урахуванням їхніх пізнавальних інтересів та можливостей, вивчення нормативно-правових документів, які визначають державну політику в галузі освіти.

Інструментом створення якісної нової освіти є інноваційна діяльність, пошук нових моделей, особистісний розвиток всіх учасників освітнього процесу.

Пріоритетними напрямами розвитку освіти є формування високого рівня інформаційної культури кожного члена сучасної держави, впровадження ІКТ в освітній простір, бо сучасне суспільство – це цивілізація інформаційної доби. Актуальним залишається здатність особистості формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними ролями. Обов’язковою умовою є використання сучасних педагогічних технологій, методичних заходів, збереження фізичного та психічного здоров’я учнів, формування позитивного ставлення до здорового способу життя.

Тому школа буде працювати у 2020 – 2021рр. за такими напрямами:

1) «Єдиний інформаційний освітній простір у навчальному закладі».

2) «Навчальна робота».

3) «Обдарованість».

4) «Школа виховання» (Громадянське виховання).

5) «Здорова дитина – здорова країна».

6) «Професійний стимул» (кадри).

7) «Педагогічне партнерство».

8) «Моніторинг діяльності навчального закладу».

План розвитку школи спрямований на розвиток цінностей особистісного розвитку, варіативності та відкритості освітньої системи закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість освітнього процесу, змісту освіти, форм і методів навчання та виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх учасників освітнього процесу.

Аналіз виховної роботи за 2019- 2020 навчальний рік

Велику увагу в школі приділялось виховній роботі, зокрема:

• національно-патріотичному вихованню;

• військово-патріотичному вихованню;

• превентивному і морально-правовому вихованню;

• морально-духовному вихованню;

• правознавчій роботі;

• краєзнавчій роботі;

• гуртковій роботі;

• екскурсійній роботі.

У 2019-2020 н. р. виховна робота здійснювалася відповідно методичних рекомендацій МОН України щодо організації виховної роботи, «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, річного плану роботи школи, річного плану виховної роботи школи та планів виховної роботи класних керівників; мала системний характер і спрямовувалась на виконання завдань, поставлених у державних документах з проблем виховання учнівської молоді.

Виховний процес було організовано так, що у центрі уваги перебувала особистість учня як суб’єкта виховання, розвиток його внутрішнього «Я», формування індивідуального стилю життя. Пріоритетними напрямками є формування гармонійно розвиненої і національно свідомої особистості, здатної до саморозвитку, наділеної глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними і патріотичними почуттями, з відповідним ставленням до культури і мистецтва, природи, праці.

Педагогічний колектив у 2019- 2020 навчальному році працював над виховною проблемою «Шляхи формування і розвитку в особистості духовно-моральної культури, правової свідомості, ціннісного ставлення до себе і до людей ». Передбачалось вирішення наступних завдань:

- дотримання принципів виховання, передбачених Національною програмою;

- організація виховного процесу в класному колективі та робота з батьками;

- створення програми виховання для кожного класного колективу з урахуванням власних педагогічних можливостей класних керівників, батьків тощо;

- реалізація у процесі роботи особистісно - орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в шкільному та класному колективах.

Система виховної роботи починається з планування. Усі види планів були складені на підставі сучасних вимог до планування системи виховної роботи, скоординовані, в основу було покладено аналіз роботи за минулий навчальний рік. Плани роботи класних керівників є певними виховними проектами, де передбачається перспектива як індивідуального, так і колективного впливу на особистість учня, відслідковуються індивідуальні здібності, потреби та запити дітей і аналізується кінцевий результат. Усі плани виховної роботи класних керівників були проаналізовані заступником директора з виховної роботи.

У школі є 11 класних колективів здобувачів освіти, які плідно працюють з призначеними класними керівниками. У своїй роботі педагоги використовують різноманітні форми роботи, як індивідуальні, так і групові. Один раз в тиждень в кожному класі проводились години класного керівника, на яких відбувалося обговорення з учнями конкретної запланованої теми. Крім того,свою виховну діяльність класні керівники здійснювали в постійному контакті з учнями під час уроків, перерв, в позаурочний час.

Оскільки з 12 березня школа перейшла на дистанційне навчання, з цього часу і класні керівники працювала з учнями дистанційно. Вони слідкували за тим, як учні зареєструвалися на освітній платформі , як виконували завдання, чи усі здобувачі освіти мали доступ до Інтернету, в яких соціальних мережах мали можливість працювати. Водночас підтримували постійний зв’язок і з батьками. Класні керівники постійно слідкували за станом здоров’я дітей, проводили онлайн-бесіди щодо дотримання заходів, спрямованих на захист від зараження на COVID-19. Проводили і тематичні бесіди, заочні екскурсії. На сучасному етапі класні керівники практикують методи виховання не тільки як засіб подолання негативних тенденцій у розвитку особистості, але і як засіб формування позитивних властивостей і якостей.

Аналіз стану виховної роботи в школі показав, що колектив школи плідно працює у напрямку національного та громадянського виховання учнів, формування у них свідомого ставлення до навчання і праці, створення життєдіяльних класних колективів. Пріоритетними напрямками роботи є:

- формування творчо мислячої особистості з розвинутим почуттям національної гідності і чітко визначеною громадянською позицією;

- турбота про фізичне здоров'я учнів;

- співтворчість вчителів, учнів та батьків;

- превентивне виховання учнів;

- забезпечення високого рівня виховання на українських історичних і культурних традиціях і загальнолюдських цінностях;

- повага до кожної особистості.

Класні керівники багато уваги приділяють своїм учнівським колективам,

індивідуальній роботі з дітьми, організації позаурочної пізнавальної діяльності, укріпленню контактів з батьками, взаємодії з учителями - предметниками.

Теми виховних годин вибиралися з урахуванням важливості для сьогодення, більшість із них пов’язані з основним завданням сучасної школи: розвиток національно-патріотичної свідомості.

Упродовж року були проведені різноманітні тематичні виховні години, а також інші заходи. План виховної роботи школи був спрямований на реалізацію основних завдань і пріоритетних напрямків з урахуванням народного календаря, традицій школи та загальнодержавних свят.

Всі заплановані і проведені загальношкільні заходи були спрямовані саме на те, щоб викликати в дітей почуття радості, захоплення, подиву, виховувати в них високі моральні якості, естетичні смаки, розкривати нові таланти.

Більшість класних керівників працюють на перспективу, спрямовують свою практичну діяльність на забезпечення наступності духовного і морального досвіду, підготовці особистості до успішної життєдіяльності.

У січні класні керівники провели виховні години до Дня Соборності України та створили ланцюг єднання « Схід і Захід разом!», до Дня Збройних Сил України у школі відбулися традиційні «Козацькі забави».

У березні відбулися тематичні виховні години, літературні читання у рамках

Шевченківського тижня, свято до Дня 8 Березня.

Цього навчального року дуже багато уваги приділялося роботі з молоддю, метою якої є розворушення юної свідомості щодо усвідомлення національної приналежності, формування патріотичних почуттів і бажання бути небайдужим до долі рідної країни, людей. Тому було започатковано кілька благодійних проектів, спрямованих на допомогу воїнам. Відправлено у зону ООС благодійну допомогу. У школі був проведений осінній ярмарок, виручені кошти від якого були передані в обласну дитячу лікарню для лікування онкохворої дитини.

Дуже часто національно-патріотичний переплітається із морально-духовним аспектом, бо в єдності вони є основою української педагогіки.

Нетрадиційно у школі відбулося святкове завершення навчального року - онлайн–свято Останнього дзвоника. Директор школи , заступник з навчально-виховної роботи , класний керівник привітали учнів школи, випускників із завершенням навчального року. Педагог-організатор підготувала відеопрезентацію зі шкільного життя учнів за 2019-2020 навчальний рік.

Приділялася увага і профорієнтаційній роботі серед учнів 9 – 11 класів. Здобувачі освіти мали змогу поспілкуватися із представниками навчальних закладів м. Житомира. Випускники школи знайомили учнів із закладами м. Києва, в яких вони навчаються.

Неабияка увага спрямована і на виховання здорового способу життя.

Учні школи – учасники різних спортивних змагань, туристичних видів спорту Для дівчат 6-8 класів медичним працівником школи проведено бесіду

на тему:«Гігієна дівчинки».

Представник ювенальної превенції Житомирської поліції Цимбалюк Т.С. неодноразово проводила як групові, так і індивідуальні бесіди з учнями щодо попередження правопорушень. Виступила з аналізом дитячих правопорушень у районі та заходи щодо їх попередження на батьківських зборах. Правове виховання сприяло формуванню у здобувачів освіти моральних почуттів, які регулювали б їхню поведінку: почуття законності обраної мети, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, справедливості, відповідальності. Завдяки правовихованню в дітей та молоді мають вироблятися навички і звички високоморальної поведінки. І нарешті, завданням правовиховання, яке визначає характер всієї виховної роботи, є забезпечення подолання окремими учнями шкідливих навичок і звичок, що сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.

Правоосвітня та правовиховна робота в закладі у 2019-2020 навчальному році

здійснювалась згідно із річним планом виховної роботи через систему заходів, які реалізовувались адміністрацією закладу, класними керівниками, вчителями-предметниками, педагогом-організатором, соціально-психологічною службою, учнівським самоврядуванням.

Належна увага приділялася і превентивному вихованню. Працювала Рада з профілактики правопорушень, на засіданнях якої розглядаються планові питання та нагальні проблеми. Класні керівники проводили з учнями бесіди про недопущення поширення такого явища в колективі як булінг, продемонстровано відеоролик про небезпеку булінгу, яка підстерігає в соціальних мережах та Інтернеті.

Проводилася також профілактична робота і з учителями щодо запобігання випадкам порушення прав дитини , а саме було проведено такі заходи: тренінг в рамках Програми «Демократична школа», лекція «Взаємостосунки вчитель–учень. Вплив авторитарної поведінки на особистість учня».

Учні школи доглядають за клумбами на подвір’ї школи, що сприяє їхній

згуртованості, відповідальності та усвідомленню, що красу можна створити власними руками.

Звісно, не можна оминути художньо-естетичний розвиток сучасного школяра. Цьому сприяють багато заходів. Це і виховні години, позакласні заходи, традиційні заходи щодо Дня вчителя, 8 Березня, Нового року, Дня Збройних Сил України, Андріївські вечорниці, свято до Дня святого Миколая, які впливають на формування життєвих цінностей. Класовод 2 класу Меєр В.М. до Дня святого Миколая організувала і провела цікаве свято для учнів початкових класів . Класні керівники впродовж року організовували свята з учнями своїх класів, проводили цікаві екскурсії та брали участь в різних конкурсах.

Безсумнівно, естетичному вихованню сприяють систематичні виставки дитячих малюнків і тематичних плакатів, фотоматеріалів. Учні школи часто відвідують шкільну і сільську бібліотеки, беруть участь у різних заходах.

Протягом семестру традиційно проводилися відкриті виховних години.

Але не всі класні керівники провели відкриті виховні години згідно плану роботи школи.

Велика увага в школі приділяється питанню охорони дитинства.

На належному рівні працює соціально-психологічна служба. Велика увага приділяється питанню охорони дитинства. У школі створено банк даних, у якому є відомості про дітей з неблагонадійних сімей, дітей із багатодітних сімей, малозабезпечених сімей, дітей, що постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, дітей з неповних сімей, дітей-інвалідів, дітей, батьки яких були учасниками АТО. Створено соціальний паспорт школи.

Усі ці діти перебувають під постійною увагою, вивчається матеріальний стан сімей, умови проживання та виховання, при потребі надається

необхідна допомога у вигляді безкоштовного харчування, новорічних подарунків та запрошень на різноманітні заходи, які проводяться в районі.

Багато роботи проведено шкільним психологом:

- вивчення професійних інтересів та здібностей (9; 11кл.);

- тренінгові заняття з адаптації 1 і 5 класів (5 кл.);

- соціометричне дослідження статусу в колективі однокласників дітей з ООП;

- індивідуальна діагностика пізнавальної та емоційної сфери дітей з ООП;

- корекційно-розвивальні заняття зі дітьми з ООП;

- діагностичне дослідження готовності четвертокласників до навчання в середній ланці, а

саме:

- дослідження особистісного розвитку(тривожність, агресивність, впевненість, естетична чутливість...);

- вивчення операцій мислення;

- статус учня в класі (соціометрія). На основі досліджень та їхнього аналізу психолог проводила індивідуальні консультації з окремими учнями, батьками, давала рекомендації вчителям.

У школі проводяться методичні об'єднання класних керівників 1-11 класів (голова методичного об’єднання – Фисюк Н.К.)

На засіданні методичного об'єднання серед питань, що розглядались, були і

обговорення проблем виховання сучасної особистості, проблем родинного виховання як необхідної умови забезпечення духовної єдності поколінь, ознайомлення з новими формами виховної роботи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

У 2019-2020 н.р. обговорені і опрацьовані питання методичної

роботи із обдарованими дітьми у системі виховної роботи класного керівника, превентивна освіта в сучасній школі, аналіз виховних заходів. Особливо піднімалося питання щодо індивідуального підходу вчителя до кожного учня, виявлення певних переваг кожного школяра та використання похвали як заохочення до навчання.

Продумані, чітко організовані заходи, що проводяться в класах і школі, сприяють не тільки естетичному вихованню, а й дають високий навчально-пізнавальний ефект та забезпечують всебічний розвиток дітей.

В сучасних умовах особливої актуальності набула проблема виховання та самовиховання творчої особистості, здатної на самостійну діяльність та саморозвиток.

Саме тому важливою ланкою життя учнівського колективу є учнівське самоврядування.

Воно виховує у школярів ініціативність, активність, самостійність, відповідальність,організаторські здібності. Координуючим центром діяльності учнівського колективу стала Козацька Рада самоврядування. До учнівського

парламенту входять представники учнів 5-11 класів.

Класні колективи сформували рої, які мають назву, гасло, пісню. Обрано ройових. Кожен рій працює за певним напрямком патріотичного виховання, оформлено відповідні матеріали.

Учнівське самоврядування є способом організації життя колективу, залучення учнів до планування, організації, контролю та підведення підсумків їх навчальної, трудової, суспільно-корисної діяльності. Воно уособлює демократичну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів. На жаль, цього року учнівський парламент був мало активним. Він не завжди долучався до діяльності школи і не виявляв особливих ініціатив. Ця ланка потребує переформатування. Голова Ради мало виявляла ініціативу.

Висвітлюється діяльність школи на її сайті.

У школі систематично проходять змагання між класами з футболу, волейболу, тенісу та ін. Учні школи беруть активну участь у спортивних змаганнях.

Адміністрація школи тримає під постійним контролем облік відвідування навчальних занять учнями, пропуски уроків без поважних причин, запізнення до школи тощо. У разі відсутності учня, класні керівники інформують батьків, з'ясовують причини відсутності. Класні керівники ведуть облік всіх пропущених уроків та мають документи, що підтверджують причини

пропусків навчальних занять з учнями, схильними до пропусків уроків без поважних причин.

Ведеться систематична роз'яснювальна робота.

Аналіз організації виховної роботи у 2019-2020 н.р. свідчить про те, що робота була керованою, планомірною і дала здебільшого позитивні результати у рівні вихованості учнів, згуртованості класних колективів, зростанні творчої віддачі педагогів.

У 2019-2020 н.р. у школі працювали такі гуртки:

1. Вокально-хоровий 2-5 кл., 6-11 кл. (керівник Дем’янчук А.А.).

2. Військово – патріотичний « Юні козачата» (керівник Григорчук І.О.)

3. «Арт-студія Мері Поппінс» (керівник Григорчук І.О.)

Учителі школи усвідомлюють завдання, які сьогодні поставлені перед загальноосвітньою школою, і працюють на кінцевий результат - виховання свідомого громадянина Української держави, формування освіченої, творчої, морально та фізично здорової особистості.

Протягом 2019-2020 навчального року системно здійснювався контроль за

виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів під час освітнього процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України, нормативних документів з питань безпеки життєдіяльності учнів, «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», «Про пожежну

безпеку», комплексних заходів щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заплановані заходи в рамках Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності, цільові бесіди про збереження життя та здоров’я, про що заносили відповідні записи до журналів з ТБ встановленої форми, планів

класних керівників, класних журналів.

З метою забезпечення безпеки життєдіяльності учнів, керуючись відповідною

нормативною базою, в школі була організована робота з безпеки життєдіяльності.

У вересні класними керівниками з усіма учнями школи проведено вступний

інструктаж із безпеки життєдіяльності, протягом навчального року проводилися первинні інструктажі з техніки безпеки та з безпеки життєдіяльності перед виконанням лабораторних, практичних робіт, під час роботи в майстерні, на заняттях з трудового навчання та фізкультури.

Перед виконанням специфічних видів робіт обов’язково проводився цільовий інструктаж.

Перед початком навчального року всі учні школи пройшли медичний огляд. Своєчасно і якісно була проведена підготовка школи до роботи в новому навчальному році та до зими.

Упродовж року були проведені профілактичні заходи щодо попередження дитячого травматизму. Перед початком усіх канікул,а у березні і травні онлайн класні керівники проводили інструктажі і бесіди з безпеки життєдіяльності під час канікул. Класні керівники провели всі заплановані бесіди та заняття з дітьми по вивченню правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки, правил користування природним газом, правил поведінки в громадських місцях та на воді.

На класних батьківських зборах, а також онлайн проводилась роз’яснювальна робота з батьками щодо збереження здоров’я дітей. В ході виховної діяльності в шкільному колективі проводилась роз’яснювальна робота з питань профілактики шкідливих звичок серед школярів. Було проведено ряд просвітницьких заходів соціально-психологічною службою закладу з метою підвищення рівня обізнаності учнів щодо небезпек, які несуть необдумані вчинки підлітків.

Під час уроків з учнями проводилися руханки .

На виконання вимог Закону України «Про цивільну оборону України», Постанов Кабінету Міністрів України з питань надзвичайних ситуацій і цивільного захисту населення, єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, затвердженої наказом Начальника цивільної оброни Міністерства освіти і науки України від 03.09.2009р. No841, наказу по школі «Про підсумки виконання плану основних заходів цивільного захисту у 2019 році та завдання на 2020 рік», плану підготовки цивільного захисту на 2020 рік у навчальному закладі проводили відповідну роботу щодо підготовки цивільного захисту.

Упродовж навчального року учні не лише навчались, а й активно відпочивали під час перерв та в післяурочний час. З цією метою організовувалось проведення різноманітних виховних та розважальних заходів.

Успіх навчання і виховання молодого покоління багато в чому залежить від того, наскільки тісні стосунки школи і сім`ї. Це, з одного боку, участь батьків у вихованні, яке здійснюється школою, з іншого – вплив школи на сім`ю. Батьківські комітети класів та школи є дієвою формою організації роботи з батьками.

У нашій школі свій вклад у виховання дітей вносять батьки: беруть участь у підготовці та проведенні шкільних виховних заходів, є активними учасниками організації і проведення екскурсійних поїздок, беруть активну участь у реалізації різноманітних проектів.

Робота з батьками була спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. Були проведені загальношкільні та класні батьківські збори. Слід відзначити активну діяльність батьківського комітету школи.

Кiлькiсть переглядiв: 435

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.