ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 20 сесії восьмого скликання
Березівської сільської ради
18 січня 2022 року

СТАТУТ

Березівського ліцею

Березівської сільської ради

Житомирського району

Житомирської області

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Березівський ліцей Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області є правонаступ­ником Березівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області, яка зареєстрована 25.12.1995 року.

1.2. У відповідності до рішення 20 сесії 8 скликання Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області Березівський ліцей Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області є опорним закладом освіти (далі по тексту – опорний заклад) та знаходиться у комунальній власності Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області.

1.3. Вищим органом управління опорного закладу є Березівська сільська рада Житомирського району Житомирської області (далі - засновник). Загальне керівництво опорним закладом здійснює уповноважений орган – відділ освіти, молоді та спорту Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі - відділ освіти).

1.4. Організаційно – правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.5.Найменування:

– повне: Березівський ліцей Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області;

– скорочене: Березівський ліцей.

1.6.Юридична адреса опорного закладу освіти: 12411, Житомирська область, Житомирський район, с. Березівка, вул. Європейська, 47, електронна адреса – berezivkazosh@gmail.com.

1.7.Опорний заклад освіти Березівський ліцей Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі — опорний заклад) є юридичною особою, може мати самостійний баланс, власний рахунок в установах Державного казначейства та банках, печатку, штамп, бланки зі своїм найменуванням, ідентифікаційний номер та філії у своєму складі.

Філії наділяються майном засновника та існують на підставі затвердженого ним положення.

Філії виконують функції початкової школи, а також можуть за рішенням засновника виконувати функції базової школи.

1.8.У своїй діяльності заклад керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президе­нта України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами центральних органів виконавчої влади, рішеннями органів місцевого самоврядування та власним Статутом.

1.9.Головна мета опорного закладу:

- створення єдиного освітнього простору;

- забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти;

- створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання;

- раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів округу, їх модернізації.

1.10.Основними завданнями опорного закладу є:

· забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

· створення умов для стійкого розвитку загальної середньої освіти на основі та з урахуванням потреб суспільства й економіки держави;

· вирівнювання умов для одержання всіма учнями повноцінної освіти, у тому числі шляхом реалізації допрофільної підготовки й профільного навчання, освітніх програм професійної підготовки й додаткової освіти в структурі загальноосвітньої школи;

· забезпечення доступу школярів до якісних знань за рахунок використання дистанційних форм навчання, транспортних схем доставки учнів у опорні навчальні заклади школи, інтеграції загальноосвітньої школи з установами додаткової, початкової, середньої, вищої професійної освіти;

· створення умов для всебічної підготовки учнів до самостійного життя, праці, соціального й професійного самовизначення на основі посилення взаємозв'язків загальноосвітньої установи з виробничими, іншими структурами конкретної території, забезпечення допрофесійної спеціалізації шкіл.

· виховання в учнів шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій та звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

· формування соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

· виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до своїх обов’язків;

· розвиток природних здібностей і обдарованості учнів, потреби і вміння самовдосконалюватися;

· забезпечення реалізації права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

· виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

· створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;

· реалізація державної політики у галузі освіти, спрямування діяльності учасників навчально-виховного процесу на виконання Державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття»), реформування початкової освіти з урахуванням регіональних особливостей.

1.11. Опорний заклад діє на підставі Статуту опорного закладу, розробленого відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, Положення про опорний заклад освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019р. № 532, інших нормативно-правових актів і затверджується засновником опорного закладу.

1.12.Опорний заклад самостійно ухвалює рішення та здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом.

1.13.Опорний заклад несе відповідальність перед собою, суспільством, державою та засновником за створення безпечних умов освітньої діяльності та дотримання:

· державних стандартів освіти;

· договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, зокрема зобов’язань за міжнародними угодами;

· фінансової дисципліни.

1.14.У опорному закладі мовою освіти і виховання учнів визначено українську мову.

1.15.Опорний заклад має право:

· визначати форми, методи та засоби організації освітнього процесу;

· визначати варіативну складову освіти та зміст позакласної роботи, в установленому порядку розробляти та впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани з урахуванням державних стандартів;

· спільно з вищими навчальними та науково-дослідними закладами здійснювати науково-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

· використовувати різні форми морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

· бути власником і розпорядником рухомого та нерухомого майна згідно з чинним законодавством і цим Статутом;

· відкривати розрахунковий рахунок;

· отримувати кошти та матеріальні цінності від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;

· залишати у своєму розпорядженні та використовувати кошти від власної господарської діяльності, дотримуючись чинного законодавства України;

· розвивати власну соціальну базу – мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

· організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;

· створювати структурні підрозділи відповідно до чинного законодавства, формувати штатний розпис, встановлювати форми матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу у межах кошторису;

· спрямовувати кошти опорного закладу на благоустрій соціально-побутових об’єктів;

· здійснювати поточний ремонт приміщень;

· встановлювати шкільну форму для учнів;

· об’єднувати на договірній основі свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій в Україні та поза її межами;

· надавати платні послуги, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України;

· створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, з поглибленим вивченням окремих педметі, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами;

· мати у своєму складі структурні підрозділи , інтернати з частковим або повним утримуванням здобувачів освіти, у тому числі за рахунок засновника;

· на договірних засадах обєдуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні та інші обєднання , кожен з учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.16.У опорному закладі створюються та функціонують:

· мережа класів: І ступінь – 1-4 класи, ІІ ступінь – 5-9 класи, ІІІ ступінь – 10-11(12) класи, групи продовженого дня для учнів 1- 4 класів;

· методичні об’єднання: вчителів природничо-математичного циклу; вчителів суспільно-гуманітарного циклу; вчителів початкових класів; класних керівників.

· предметні гуртки та гуртки за інтересами;

· факультативи згідно робочого навчального плану;

· творчі групи вчителів;

· методична рада;

· соціально – психологічна служба.

1.17.Медичне обслуговування учнів опорного закладу забезпечується засновником і здійснюється медичним працівником опорного закладу.

1.18.Відносини опорного закладу з юридичними та фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.19. Штатні розписи затверджуються директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

ІІ.ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1.Опорний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до освітньої програми закладу, стратегії розвитку закладу та річного плану.

У плані роботи опорного закладу відображаються основні питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується рішенням педагогічної ради опорного закладу.

2.2.Основним документом, що регулює освітній процес у навчальному закладі, є навчальний план, який складається на основі розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України типових навчальних планів із конкретизацією варіативної частини та профілю навчання. Навчальний план погоджується педагогічною радою опорного закладу та затверджується директором.

2.3.Відповідно до навчального плану педагогічні працівники опорного закладу самостійно добирають підручники, навчальні посібники, які мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи та засоби навчання, що забезпечують виконання статутних завдань та отримання учнями освіти на рівні державних стандартів.

2.4. Основою для розроблення освітньої програми є відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти. Освітня програма має містити:

- загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;

- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за прграмою;

- перелік, зміст, тривалість і взаємозвязок освітніх галузей та предметів, дисциплін, тощо, логічну послідовність їх вивчення;

- форми організації освітнього процесу;

-опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

2.4.1. Освітня програма схвалюється педагогічною радою та затверджується директором.

2.4.2. Освітня програма має передбачити освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.

2.4.3.Освітня програма може бути розроблена для одного і для декількох рівнів освіти.

2.4.4. Кожна освітня програма має передбачати досягнення учнями результатів навчання, визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти.

2.5.Зарахування здобувачів освіти до опорного закладу здійснюється відповідно до законодавства та за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

За потреби учень може впродовж будь-якого року навчання перейти до іншого навчального закладу.

2.6.Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Освітній процес організовується в межахнавчального року, що розпочинається 1 вересня, триває не менше175 навчальних дніві закінчується не пізніше 1 липня наступногороку.

2.7. Навчальні заняття організуються за семестровою системою.

2.8. Відволікання учнів від уроків на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених чинним законодавством України).

2.9.Тривалість канікул упродовж навчального року має бути не меншою за 30 календарних днів.

2.10.Тривалість уроків у навчальному закладі становить:

· у перших класах 35 хвилин;

· у других – четвертих класах 40 хвилин;

· у п’ятих – дванадцятих 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти, молоді та спорту Березівської сільської ради та Держпродспоживслужбою у Житомирській області.

Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (як правило після другого або третього уроку) — 20 хвилин.

2.11.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, який складається на навчальний рік відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується Радою опорного закладу і затверджується директором.

Тижневий режим роботи опорного закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

Крім обов’язкових навчальних занять, у опорного закладу та філіях проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, які передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.12.Для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, можуть створюватися групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора опорного закладу на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.

2.13.Внесення змін до структури навчального року, зміни тривалості навчального тижня, уроку, перерв між уроками, графіка шкільних канікул допускається лише за умов зміни навчального плану, цього Статуту, Положення про опорний заклад освіти, інших нормативних документів про освіту.

2.14.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог та з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.15.У опорному закладі рівень досягнень учнів у навчанні визначається відповідно до діючої системи оцінювання знань. У опорному закладі ведеться тематичний облік знань, якщо це передбачено програмою.

У 1-4 класах оцінювання особистісних надбань учнів виражається вербально. За рішенням педагогічної ради в 3-4 класах у ІІ семестрі можливе введення рівневого оцінювання учнів.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та зазначаються результати державної підсумкової атестації.

2.16.Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводить до відома учнів класний керівник. Результати державної підсумкової атестації – голова атестаційної комісії.

2.17.Порядок переведення і випуску учнів опорного закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти.

2.18.Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється за допомогою їх державної підсумкової атестації. Порядок її проведення визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.

2.19.Учням, які закінчили певний ступінь опорного закладу та філій, видається відповідний документ про освіту:

· після закінчення початкової школи — свідоцтво про початкову освіту;

· після закінчення основної школи — свідоцтво про здобуття базової середньої освіти;

· після закінчення старшої школи — свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти.

2.20. Особам, які закінчили опорний заклад ІІ ступеня з навчальними досягненнями високого рівня (10, 11, 12 балів) видається свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою.

2.21. За відмінні успіхи в навчанні випускники III ступеня нагороджуються похвальною грамотою «За особливі успіхи у вивченні окремих предметів», медалями: Золотою «За особливі успіхи у навчанні» або Срібною «За успіхи у навчанні».

За відмінні успіхи у навчанні випускники школи ІII ступеня одержують свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою.

2.22.За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:

· учні 5-8 та 10-х класів нагороджуються Похвальними листами за високі досягнення у навчанні .

· випускники 9 та 11 класів нагороджуються грамотою за особливі досягнення у вивченні певного предмету або свідоцтвом з відзнакою.

ІІІ. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ

3.1. Виховання учнів закладу здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

3.2. Цілі виховного поцесу визначаються на основі принципів закладених у Конституції України, законах та інших нормативно – правових актах України.

3.3. У опорному закладі забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.4. Примусове залучення учнів до вступу в будь – які обєднання громадян, релігійні організації і вонізовані формування забороняється.

ІV.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1.Учасниками освітнього процесу у опорному закладі є:

· учні;

· педагогічні працівники;

· психолог;

· соціальний педагог;

· практичний психолог;

· бібліотекар;

· інші спеціалісти закладу;

· директор;

· батьки або особи, які їх замінюють.

4.2.Статус учасників освітнього процесу, їхні права та обов’язки визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та іншими нормативними документами.

4.3. Учні опорного закладу мають гарантоване державою право на:

· доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;

· вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

· безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

· користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою навчального закладу;

· участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

· отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

· перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

· участь в роботі органів громадського самоврядування;

· участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

· повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

· захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

4.4. Учні опорного закладу зобов'язані:

· оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

· підвищувати свій загальний культурний рівень;

· брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, даним Статутом;

· дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

· виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;

· брати участь у різних видах трудової діяльності;

· дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;

· дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;

· дотримуватися правил особистої гігієни.

4.5. Учні опорного закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

4.6.Педагогічними працівниками опорного закладу можуть бути особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

4.7.Прийняття і звільнення педагогічних та інших працівників здійснюється відповідно до законодавства України про працю, Закону України «Про повну загальну середню освіту» та інших законодавчих актів.

4.8.Педагогічні працівники мають право:

· самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;

· брати участь у роботі методичних кафедр, нарад, зборів опорного закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;

· обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації;

· навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

· проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

· проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

· вносити адміністрації опорного закладу і відділу освіти пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

· на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

· об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших громадських об'єднань, діяльність яких не заборонена законодавством;

· порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

4.9. Педагогічні працівники зобов’язані:

· дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

· виконувати обов’язки, визначені Законом України "Про освіту", цим Законом, іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

· забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України "Про освіту";

· використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог цього Закону;

· володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

· постійно підвищувати свою педагогічну майстерність. виконувати Статут опорного закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);

· брати участь у роботі педагогічної ради;

· виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;

· готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

· дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

· виконувати накази і розпорядження директора навчального закладу, відділу освіти;

· вести відповідну документацію

4.10.Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

4.11.Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства і затверджується директором опорного закладу.

4.12.Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим за тарифну ставку (посадовий оклад) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

4.13. Перерозподіл педагогічного навантаження впродовж навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю.

4.14. У опорному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Вона здійснюється раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.

4.15 Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж 5 років не може бути меншою за 150 годин.

4.16.Педагогічні працівники, які за результатами атестації не відповідають посаді, яку обіймають, або систематично порушують цей Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умов колективного договору, трудового договору (контракту), звільняються з роботи згідно з чинним законодавством.

4.17.Батьки учнів або особи, які їх замінюють, є учасниками освітнього процесу з моменту зарахування їхніх дітей до опорного закладу.

4.18. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

· обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;

· створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

· звертатися до відділу освіти, директора опорного закладу, органів громадського самоврядування з питань навчання та виховання дітей;

· приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності навчального закладу;

· брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази опорного закладу та філій;

· обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу.

· на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування опорного закладу та у відповідних державних, судових органах.

4.19. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:

· створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

· забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту навчального закладу;

· поважати честь і гідність дитини та працівників навчального закладу;

· постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні

умови для розвитку їх природних здібностей;

· виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

· виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;

· виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико – культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.

4.20. Інші права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють, визначаються Законом України «Про освіту».

4.21. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, опорний заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

4.22.Учасники освітнього процесу — представники підприємств, установ, організацій (далі — представники громадськості) — мають право:

· обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчального закладу;

· керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;

· сприяти поліпшенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;

· брати участь в організації освітнього процесу;

· проводити консультації для педагогічних працівників.

4.23.Представники громадськості зобов’язані:

· дотримуватися положень цього Статуту;

· виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, органів освіти, рішення органів громадського самоврядування;

· пропагувати здоровий спосіб життя.

4.24. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

4.25. Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства про повну загальну середню освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.

4.26. Шкода, заподіяна учнями опорного закладу, відшкодовується відповідно до чинного законодавства України.

V.УПРАВЛІННЯ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ

5.1. Управління опорним закладом здійснює засновник.

5.2. Засновник опорного закладу:

- затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

- затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;

- приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти;

- затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку такого закладу;

- фінансує виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти (крім приватних та корпоративних закладів загальної середньої освіти), у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;

- утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованих ним закладах загальної середньої освіти;

- здійснює контроль за використанням закладом загальної середньої освіти публічних коштів;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

- затверджує кошторис закладу загальної середньої освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

- реалізує інші права, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

5.3. Безпосереднє керівництво опорним закладом здійснює його директор, який призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на 6 років (на 2 роки – для особи, яка призначається на посаду директора вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники Березівської сільської ради, трудового колективу, батьківського комітету учнів закладу, представник Державної служби якості освіти в Житомирській області (за згодою) та представник із Житомирської районної державної адміністрації (за згодою).

5.4. Проведення конкурсу проводиться у відповідності до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Березівської сільської ради.

5.5. Уразі надходження до засновника обґрунтованого звернення Ради закладу щодо звільнення директора, засновник зобов’язний розглянути його і прийняти обґрунтоване рішення у найкоротший термін.

5.6. Заступник керівника, педагогічні та інші працівники закладу загальної середньої освіти призначаються на посади та звільняються з посад керівником цього закладу. Керівник закладу загальної середньої освіти має право оголоситиконкурсна вакантну посаду.

5.7.Директор опорного закладу:

· виконувати цей Закон, Закон України "Про освіту" та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

· планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;

· розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;

· надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

· організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;

· забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;

· затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;

· затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;

· організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

· затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу загальної середньої освіти відповідно до цього Закону;

· створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

· затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;

· забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

· контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

· забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

· створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

· сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

· створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;

· сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;

· формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;

· створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

· організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

· забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

· здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

· організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;

· звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;

· виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором. Директор опорного закладу є головою педагогічної ради.

5.8. Директор опорного закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.

5.9. Педагогічна рада:

· схвалює стратегію розвитку опорного закладу та річний план роботи;

· схвалює освітню (освітні) програму (програми) опорного закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

· схвалює правила внутрішнього розпорядку;

· формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академі­чної доброчесності;

· розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

· приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх ви­пуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

· обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план під­вищення кваліфікації педагогічних працівників;

· розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експеримента­льній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які спри­яють розвитку освіти;

· ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників опорного закладу та інших учасників освітнього про­цесу;

· розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників опорного закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;

· має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту опорного закладу;

· розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом опорного закладу до її повноважень.

5.10. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

5.11. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради. Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора.

5.12. Вищим органом громадського самоврядування опорного закладу є Загальні збори колективу опорного закладу, які скликаються не менше разу на рік.

5.13. Делегатів Зборів з правом вирішального голосу обирають в однаковій кількості від таких трьох категорій учасників освітнього процесу:

· працівники опорного закладу обираються делегатами на зборах трудового колективу;

· учні опорного закладу ІІ-ІІІ ступеня — на класних зборах;

· батьки і представники громадськості — на класних батьківських зборах.

Строк повноваження делегатів становить один рік.

Право скликати Загальні збори мають засновник, директор, голова Ради навчального закладу, делегати Загальних зборів, якщо за це висловилось не менше третини від їх загальної кількості.

Загальні збори:

· обирають Раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їхніх повноважень;

· заслуховує звіти директора та голови Ради навчального закладу;

· розглядає питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

· затверджує основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядає інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

· ухвалює рішення про стимулювання праці директора, інших педагогічних працівників.

5.14. У період між Загальними зборами діє Рада опорного закладу. До складу Ради пропорційно обираються представники від педагогічного колективу, учнів (5-11 класів), батьків і громадськості. Представництво в Раді й загальна її чисельність визначаються Загальними зборами колективу опорного закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена Ради з будь-яких причин ухвалюється виключно Загальними зборами.

На чергових виборах склад Ради оновлюється не менше ніж на третину.

5.15. Метою роботи Ради опорного закладу є:

· сприяння демократизації та гуманізації освітнього процесу;

· об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості для розвитку опорного закладу та удосконалення освітнього процесу;

· формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

· підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.

5.16. Основними завданнями Ради є:

· підвищення ефективності освітнього процесу завдяки співпраці з сім’єю, громадськістю, державними та приватними закладами, установами;

· визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку опорного закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

· сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуттю ними соціального досвіду;

· сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

· зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

5.17.Рада опорного закладу діє на засадах:

· пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

· дотримання вимог законодавства України;

· колегіальності ухвалення рішень;

· добровільності та рівноправності членства;

· гласності.

5.18.Рада опорного закладу працює за планом, що затверджується Конференцією.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Рішення Ради ухвалюється більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі однакової кількості голосів вирішальним є голос голови Ради. Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту, в семиденний термін доводяться до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

5.19.У разі незгоди адміністрації опорного закладу з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

5.20.Очолює Раду опорного закладу голова, якого обирають зі складу Ради. Головою Ради може бути член Педагогічної ради. Директор та його заступники не можуть бути головою Ради.

Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи також визначає Рада.

Члени Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

5.21.Рада опорного закладу:

· організує виконання рішень конференцій;

· затверджує режим роботи навчального закладу;

· вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

· спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи опорного закладу та здійснює контроль за його виконанням;

· разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням цього Статуту;

· сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

· спільно з Педагогічною радою ухвалює рішення про представлення до нагородження випускників опорного закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні», срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

· разом із Педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, ураховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

· погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

· заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;

· бере участь у засіданнях атестаційної комісії, на яких обговорює питання про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;

· вносить на розгляд Педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

· є ініціатором проведення добродійних акцій;

· вносить на розгляд Педагогічної ради та відділу освіти, молоді та спорту Березівської сільської ради щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

· ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

· сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків або осіб, які їх замінюють, до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

· розподіляє і контролює кошти навчального закладу, ухвалює рішення про надання матеріальної допомоги учням;

· розглядає питання родинного виховання;

· за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, бере участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

· сприяє педагогічній освіті батьків;

· сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

· розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

· організує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

· розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи навчального закладу.

5.22.При опорному закладі за рішенням Загальних зборів може створюватися і діяти Піклувальна рада, яка формується з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, зокрема іноземних.

Члени Піклувальної ради обираються на Загальних зборах колективу опорного закладу голосуванням за більшістю голосів.

5.23.Метою роботи Піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб кожної особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

5.24.Основними завданнями Піклувальної ради є:

· аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти і його керівника;

· розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;

· сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

· проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;

· має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;

· може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

· сприяння виконанню вимог законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

· співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у опорному закладі;

· зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

· організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

· запобігання дитячій бездоглядності;

· сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

· стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

· всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом.

5.25.Члени Піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Члени Піклувальної ради не можуть втручатися у освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника опорного закладу.

Якщо хтось із членів Піклувальної ради вибуває, на Загальних зборах на його місце обирається інша особа.

5.26.Піклувальна рада діє на засадах:

· пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

· дотримання вимог законодавства України;

· самоврядування;

· колегіальності ухвалення рішень;

· добровільності і рівноправності членства;

· гласності.

5.27.Робота Піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитися на вимогу третини і більше членів Піклувальної ради.

Засідання Піклувальної ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

Рішення Піклувальної ради ухвалюється більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність на зборах, у засобах масової інформації тощо.

Рішення Піклувальної ради в семиденний строк доводяться до відома колективу закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організують члени Піклувальної ради.

5.28. Очолює Піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні серед членів Піклувальної ради.

З-поміж членів Піклувальної ради також обирають заступника та секретаря.

Голова Піклувальної ради:

· скликає і координує роботу Піклувальної ради;

· готує і проводить засідання, затверджує рішення Піклувальної ради;

· визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

· представляє Піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, що належать до її повноважень.

Голова Піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам Піклувальної ради.

5.29.Піклувальна рада має право:

· вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника навчального закладу, Загальним зборам пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

· залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;

· вживати заходів щодо зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;

· сприяти стимулюванню творчої праці педагогічних працівників, учнів;

· брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню в установленому порядку;

· створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

VІ. МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ

6.1.Матеріально-технічна база опорного закладу включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі опорного закладу.

6.2.Опорний заклад відповідно до чинного законодавства користується земельними ділянками за призначенням, іншими природними ресурсами і відповідає за дотримання вимог та норм з їх охорони.

6.3.Опорний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивний, ігровий майданчики, навчально-дослідні ділянки, зони відпочинку, приміщення закладу, господарські будівлі.

6.4.Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його матеріальних прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.5.Для забезпечення освітньогопроцесу база опорного закладу складається з навчальних кабінетів, майстерні, спортивного залу, бібліотеки та їдальні.

VІІ.ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

7.1. Утримання та розвиток матеріально – технічної бази закладу фінансується за рахунок коштів засновника.

7.2. Фінансово-господарська діяльність опорного закладу здійснюється на основі його кошторису.

7.3.Джерелами формування кошторису опорного закладу є:

· кошти державної субвенції;

· кошти засновника;

· кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому но­рмативами фінансування повної загальної середньої освіти для забезпечен­ня вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

· кошти фізичних, юридичних осіб;

· кошти, благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

Усі джерела формування кошторису обліковують в установленому законодавством України порядку, відображають у балансі та використовують суворо за призначенням.

7.4. В опорному закладі може створюватися фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок ко­штів, залучених з інших джерел.

7.5. Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунках в установі банку або Державного казначейства витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором опорного закладу.

7.6. Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового на­вчання здійснюються цим опорним закладом згідно з наказом ди­ректора опорного закладу, що видається на підставі рішення Ради опорного закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

7.7. Контроль за правильним використанням коштів фонду загально­го обов'язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.

7.8. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в опорному закладі визначається законодавством та нормативно-правовими ак­тами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальний заклад.

7.9. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію або самостійно.

7.10. Звітність про діяльність опорного закладу встановлюється відповідно до законодавства.

7.11. Опорний заклад є неприбутковою організацією. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

VІІІ.МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1.Опорний заклад відповідно до чинного законодавства та за згодою засновника укладає договори про співпрацю, встановлює прямі зв’язки з іншими навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, окремими громадянами як на території України, так і поза її межами.

8.2. За наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів опорний заклад має право здійснювати міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.3.Опорний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співпрацю з іншими навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

8.4. Участь закладу у міжнародних програмах, проєктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

ІХ.КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ

9.1.Державний контроль за діяльністю опорного закладу здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту»

9.2.Інституційний аудит закладу, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду у сфері повної загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

9.3. Інституційнийаудитпроводиться з метою оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та визначення рекомендацій засновнику та закладу загальної середньої освіти щодо:

· підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

· приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства, зокрема ліцензійними умовами.

Х. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ

10.1.З метою забезпечення прозорості, доступності та відкритості заклад оприлюднює інформацію про свою діяльність на веб – сайті: http://berezivka-zhyt-school.edukit.zt.ua.

ХІ.РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ

11.1.Реорганізація та ліквідація опорного закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства України. Рішення про реорганізацію або ліквідацію опорного закладу приймає засновник.

11.2.Реорганізація опорного закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

11.3.У разі реорганізації права та зобов’язання опорного закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

11.4.Ліквідація здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням арбітражного суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління опорним закладом.

11.5. Ліквідація опорного закладу відбувається у формі позбавлення ії статусу закладу освіти та статусу юридичної особи засновником.

11.6. Реорганізація та ліквідація опорного закладу здійснюється згідно з чинним законодавством.

11.7. При реорганізації чи ліквідації опорного закладу учням, які навчалися в ньому, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства

11.8. При реорганізації чи ліквідації ліквідація опорного закладу працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.

XІІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

12.1. Питання, не врегульовані цим Статутом, регулюються нормами чинного законодавства України.

Сільський голова

Березівської сільської ради Михайло ЯРОМОВ

СТАТУТ БЕРЕЗІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ

Кiлькiсть переглядiв: 683

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.